En langtur "Bare nordpå" 2003 - fra Flensburg til Horsens

FOTO's:
Første overnatningssted på turen.
På "Gendarmstien".

Carlo's nye havkajak blev rigtig luftet i år.

Først turen på Limfjorden, og så nu - en tur fra Flensborg fjord til Horsens Kajakklub i et bragende flot sommervejr.

Endnu et af mine små egotrip ud i havkajakroning er afviklet.
Torsdag i uge 32 blev alt pakket og kajakken lagt på bilen.

Fredag stak Inge af med kajak og udstyr fra morgenstunden, og jeg gik på arbejde.

Straks jeg fik fri tog jeg bussen til Horsens (det er der Inge arbejder nu), og kort efter ankomst dertil kørte vi sydover.

Provianterede lidt til husstanden, nu vi alligevel var syd for grænsen.

Var meningen, at jeg ville starte i Wassersleben ved Flegaard (Dan Discount), men stranden var som et overbefolket fluepapir, og der var lavvandet, og dermed langt gennem dybt sand ud til vandet.

Andet startsted blev valgt.

Vi kørte ad Kystvejen gennem Kollund, og Carlo blev sat i vandet der hvor vandet er helt op til vejen et par km vest for Okseøerne.

Og så af sted, inklusive Albani og Jack Daniels (til aftenkaffen – og SÅ sover man).

Mødte allerede ved Store Okseø den første havkajakroer, en tysker i en Lettmann ESKI 550, der var ude at ro sin sidste tur i kajakken. Kajakken var solgt via nettet, og den nye ejer afhentede næste dags formiddag.

Fortsatte lidt endnu, og slog lejr lige op og ned ad Gendarmstien efter 7 km roning.

Oplevede en flot aften inden det blev køjetid.

Lørdag blev en flot dag.

Mødte ”die Haussmeisterin” fra Flensborg Roklub.
Hun var ude at ro en lille afstressende formiddagstur efter at have haft sommerhuset ved Skelde Vig fyldt med gæster dagen forinden.

FOTO: Sådan så det ud foran Sønderborg Kajakklub med marathon DM i 1989.

Hun roede i en SEAYAK fra PRIJON (det er samme slags vi havde som klubhavkajakker i SK - indtil de blev stjålet).

Frokost i Sønderborg Kajakklub, hvor 3½ mand var ved at sætte nye kanter på flydebroen, og havde inden da mødt 3 medlemmer fra Sønderborg, som var på vej mod Flensborg Fjord i deres havkajakker.