Album til del 9 vedrørende Schagen, Afsluitdijk, Workum, Hindeloppen og Haren ved Groningen
Stedet er andet end skøjteløb - der er også stor søgning af kitesurfere (og græssende får)
Selvfølgelig er der også en større marina i Hindeloppen.
Aftenstemningsbilleder fra BB Vogelhorst ud over Paterswoldemeer.
Aftenstemningsbilleder fra BB Vogelhorst ud over Paterswoldemeer.
Aftenstemningsbilleder fra BB Vogelhorst ud over Paterswoldemeer.
Aftenstemningsbilleder fra BB Vogelhorst ud over Paterswoldemeer.
Aftenstemningsbilleder fra BB Vogelhorst ud over Paterswoldemeer.
Aftenstemningsbilleder fra BB Vogelhorst ud over Paterswoldemeer.
Aftenstemningsbilleder fra BB Vogelhorst ud over Paterswoldemeer.Aftenstemningsbilleder fra BB Vogelhorst ud over Paterswoldemeer.
Også om morgenen tog BB Schagen sig flot ud. Nu fik vi også kigget på "klappedyr".
Også om morgenen tog BB Schagen sig flot ud. Nu fik vi også kigget på "klappedyr".
Også om morgenen tog BB Schagen sig flot ud. Nu fik vi også kigget på "klappedyr".
Et rigtig imponerende bygningsværk på 32 km’s længde, bygget i perioden 1927 - 1933. Der er lavet 2 sluseanlæg til gennemsejling på dæmningen; et sydligt og et nordligt.
Midt på dæmningen var et tankanlæg i den ene side, men der var lavet finurlige til- og frakørselsveje, så manglede man brændstof, uanset kørselsretning, kunne man bare køre ind for at tanke.
Et rigtig imponerende bygningsværk på 32 km’s længde, bygget i perioden 1927 - 1933. Der er lavet 2 sluseanlæg til gennemsejling på dæmningen; et sydligt og et nordligt.
Midt på dæmningen var et tankanlæg i den ene side, men der var lavet finurlige til- og frakørselsveje, så manglede man brændstof, uanset kørselsretning, kunne man bare køre ind for at tanke.
Et rigtig imponerende bygningsværk på 32 km’s længde, bygget i perioden 1927 - 1933. Der er lavet 2 sluseanlæg til gennemsejling på dæmningen; et sydligt og et nordligt.
Midt på dæmningen var et tankanlæg i den ene side, men der var lavet finurlige til- og frakørselsveje, så manglede man brændstof, uanset kørselsretning, kunne man bare køre ind for at tanke.
Et rigtig imponerende bygningsværk på 32 km’s længde, bygget i perioden 1927 - 1933. Der er lavet 2 sluseanlæg til gennemsejling på dæmningen; et sydligt og et nordligt.
Midt på dæmningen var et tankanlæg i den ene side, men der var lavet finurlige til- og frakørselsveje, så manglede man brændstof, uanset kørselsretning, kunne man bare køre ind for at tanke.
Et rigtig imponerende bygningsværk på 32 km’s længde, bygget i perioden 1927 - 1933. Der er lavet 2 sluseanlæg til gennemsejling på dæmningen; et sydligt og et nordligt.
Midt på dæmningen var, ud over et tankanlæg, en campingplads og en mindre erhvervshavn.
Et rigtig imponerende bygningsværk på 32 km’s længde, bygget i perioden 1927 - 1933. Der er lavet 2 sluseanlæg til gennemsejling på dæmningen; et sydligt og et nordligt.
Midt på dæmningen var, ud over et tankanlæg, en campingplads og en mindre erhvervshavn.
Et rigtig imponerende bygningsværk på 32 km’s længde, bygget i perioden 1927 - 1933. Der er lavet 2 sluseanlæg til gennemsejling på dæmningen; et sydligt og et nordligt.
Midt på dæmningen var, ud over et tankanlæg, en campingplads og en mindre erhvervshavn.
Et rigtig imponerende bygningsværk på 32 km’s længde, bygget i perioden 1927 - 1933. Der er lavet 2 sluseanlæg til gennemsejling på dæmningen; et sydligt og et nordligt.
Midt på dæmningen var, ud over et tankanlæg, en campingplads og en mindre erhvervshavn.
Et rigtig imponerende bygningsværk på 32 km’s længde, bygget i perioden 1927 - 1933. Der er lavet 2 sluseanlæg til gennemsejling på dæmningen; et sydligt og et nordligt.
Midt på dæmningen var, ud over et tankanlæg, en campingplads og en mindre erhvervshavn.
Et rigtig imponerende bygningsværk på 32 km’s længde, bygget i perioden 1927 - 1933. Der er lavet 2 sluseanlæg til gennemsejling på dæmningen; et sydligt og et nordligt.
Midt på dæmningen var, ud over et tankanlæg, en campingplads og en mindre erhvervshavn.
Et rigtig imponerende bygningsværk på 32 km’s længde, bygget i perioden 1927 - 1933. Der er lavet 2 sluseanlæg til gennemsejling på dæmningen; et sydligt og et nordligt.
Her er vi ved den nordlige sluse, hvor vi blev opholdt 10-15 minutter medens bådtrafikken i begge retninger var livlig.
Et rigtig imponerende bygningsværk på 32 km’s længde, bygget i perioden 1927 - 1933. Der er lavet 2 sluseanlæg til gennemsejling på dæmningen; et sydligt og et nordligt.
Her er vi ved den nordlige sluse, hvor vi blev opholdt 10-15 minutter medens bådtrafikken i begge retninger var livlig.
Et rigtig imponerende bygningsværk på 32 km’s længde, bygget i perioden 1927 - 1933. Der er lavet 2 sluseanlæg til gennemsejling på dæmningen; et sydligt og et nordligt.
Her er vi ved den nordlige sluse, hvor vi blev opholdt 10-15 minutter medens bådtrafikken i begge retninger var livlig.
Et rigtig imponerende bygningsværk på 32 km’s længde, bygget i perioden 1927 - 1933. Der er lavet 2 sluseanlæg til gennemsejling på dæmningen; et sydligt og et nordligt.
Her er vi ved den nordlige sluse, hvor vi blev opholdt 10-15 minutter medens bådtrafikken i begge retninger var livlig.
Et rigtig imponerende bygningsværk på 32 km’s længde, bygget i perioden 1927 - 1933. Der er lavet 2 sluseanlæg til gennemsejling på dæmningen; et sydligt og et nordligt.
Her er vi ved den nordlige sluse, hvor vi blev opholdt 10-15 minutter medens bådtrafikken i begge retninger var livlig.
Ud over besøg på Juppe Huismann Museum, blev det også til en tur rundt i byen og nede ved slusen.
Ud over besøg på Juppe Huismann Museum, blev det også til en tur rundt i byen og nede ved slusen.
Ud over besøg på Juppe Huismann Museum, blev det også til en tur rundt i byen og nede ved slusen.
Her bliver der erlagt betaling for passage af slusen. Betalingen foregår i den blå/hvide plastbeholder, som holdes ud mod det passerende fartøj med "en fiskestang".
Ud over besøg på Juppe Huismann Museum, blev det også til en tur rundt i byen og nede ved slusen.
Her bliver der erlagt betaling for passage af slusen. Betalingen foregår i den blå/hvide plastbeholder, som holdes ud mod det passerende fartøj med "en fiskestang".
Ud over besøg på Juppe Huismann Museum, blev det også til en tur rundt i byen og nede ved slusen.
Ud over besøg på Juppe Huismann Museum, blev det også til en tur rundt i byen og nede ved slusen.
I Hindeloppen findes det eneste af sin slags; et skøjtemuseum i ”Het Eerste Friese Schaatsmuseum”. En imponerende samling af skøjter i alle mulige og umulige udformninger – og til alle tænkelige formål.
Årsagen til at skøjtemuseet er placeret netop her er, at "Elfstedentocht" har sit udgangspunkt netop her.
Elfstedentocht er et langdistanceskøjteløb som foregår over 196 km på kanalerne i Friesland, og passerer gennem 11 af byerne i provinsen. Det første løb blev afholdt tilbage i 1909 – og der har hidtil kun været afholdt 15 løb. De øvrige år har manglet is på kanalerne.
I Hindeloppen findes det eneste af sin slags; et skøjtemuseum i ”Het Eerste Friese Schaatsmuseum”. En imponerende samling af skøjter i alle mulige og umulige udformninger – og til alle tænkelige formål.
Årsagen til at skøjtemuseet er placeret netop her er, at "Elfstedentocht" har sit udgangspunkt netop her.
Elfstedentocht er et langdistanceskøjteløb som foregår over 196 km på kanalerne i Friesland, og passerer gennem 11 af byerne i provinsen. Det første løb blev afholdt tilbage i 1909 – og der har hidtil kun været afholdt 15 løb. De øvrige år har manglet is på kanalerne.
I Hindeloppen findes det eneste af sin slags; et skøjtemuseum i ”Het Eerste Friese Schaatsmuseum”. En imponerende samling af skøjter i alle mulige og umulige udformninger – og til alle tænkelige formål.
Årsagen til at skøjtemuseet er placeret netop her er, at "Elfstedentocht" har sit udgangspunkt netop her.
Elfstedentocht er et langdistanceskøjteløb som foregår over 196 km på kanalerne i Friesland, og passerer gennem 11 af byerne i provinsen. Det første løb blev afholdt tilbage i 1909 – og der har hidtil kun været afholdt 15 løb. De øvrige år har manglet is på kanalerne.
I Hindeloppen findes det eneste af sin slags; et skøjtemuseum i ”Het Eerste Friese Schaatsmuseum”. En imponerende samling af skøjter i alle mulige og umulige udformninger – og til alle tænkelige formål.
Årsagen til at skøjtemuseet er placeret netop her er, at "Elfstedentocht" har sit udgangspunkt netop her.
Elfstedentocht er et langdistanceskøjteløb som foregår over 196 km på kanalerne i Friesland, og passerer gennem 11 af byerne i provinsen. Det første løb blev afholdt tilbage i 1909 – og der har hidtil kun været afholdt 15 løb. De øvrige år har manglet is på kanalerne.
Stedet er andet end skøjteløb - der er også stor søgning af kitesurfere (og græssende får)
Stedet er andet end skøjteløb - der er også stor søgning af kitesurfere (og græssende får)
Stedet er andet end skøjteløb - der er også stor søgning af kitesurfere (og græssende får)
Stedet er andet end skøjteløb - der er også stor søgning af kitesurfere (og græssende får)