Herunder et album med billeder fra turen startede,
samt billeder fra dag 2, hvor vi var ved Trollhättan og i SAAB Museum
Rejsedeltagerne er ved at ankomme til opsamlingsstedet foran Jysk Park.
Første stop var på rastepladsen Aarhus Nord, hvor vi fik vores formiddagskaffe.
Første stop var på rastepladsen Aarhus Nord, hvor vi fik vores formiddagskaffe.
Bustursdaltagere og andre passagerer venter på at måtte gå ombord på færgen.
Selvfølgelig er der sørget for at "menneskets bedste ven" også kan forrette sin nødtørft ombord.
Allerede på overfarten mod Sverige var det begyndt at regne en hel del.
Bare for at vise færgens navn.
Den anden var en redningsbåd til at placere passagerer i ved evakuering - denne er til at samle en enkelt overbordfalden person op med.
Fra indsejlingen til Göteborg. Billede taget mod nord, hvor en Stena-færge er på vej ud.
Så begyndte 3 mand fra besætningen pludselig at løsne denne redningsbåd. - og sætte den i vandet.
Det var omme bag ved denne ø, at Carlo i 1994 ramte et undersøisk skær - dog uden at kajakken tog skade.
Så blev redningsbåden sluppet løs - og slog et sving ud og rundt, for så at returnere til færgen og blive hejst op igen.Det var en øvelse.
Så blev redningsbåden sluppet løs - og slog et sving ud og rundt, for så at returnere til færgen og blive hejst op igen.Det var en øvelse.
Så blev redningsbåden sluppet løs - og slog et sving ud og rundt, for så at returnere til færgen og blive hejst op igen.Det var en øvelse.
Havnen har masser af kraner - både dem der er aktive, og de der står tilbage til pynt ved nedlagte skibsværfter.
Bussen fundet på bildækket. Chaufføren siger at passagererne skal gå fra borde. Forbarmede sig, og "smuglede" 8 passagererfra borde i bussen.
Lige ved udkørslen fra færgen havde Stena stablet et udstillingsobjekt op på en container.
En stor del af vejen mellem Göteborg og Vänerborg var der styrtregn.
Facaden på vores første overnatningssted: Quality Hotel Vänerborg.
Indenfor i Quality Hotel Vänerborg kunne man finde specielle udsmykningsgenstande.
Indenfor i Quality Hotel Vänerborg kunne man finde specielle udsmykningsgenstande.Her et par Puck knallerter hængt op på væggen i den ene spisesal.
Indenfor i Quality Hotel Vänerborg kunne man finde specielle udsmykningsgenstande.
Indenfor i Quality Hotel Vänerborg kunne man finde specielle udsmykningsgenstande.
Vi befinder os her "oven for" sluserne i Trollhättan med et kig ned mod byen.
Vi befinder os her "oven for" sluserne i Trollhättan med et kig ned mod byen.
Byens kirke.
Under normale omstændigheder skulle der et par gange om dagen lukkes rigtig meget vand igennem her.
Under normale omstændigheder skulle der et par gange om dagen lukkes rigtig meget vand igennem her.
Under normale omstændigheder skulle der et par gange om dagen lukkes rigtig meget vand igennem her.
Grunden til at der ikke lukkes vand igennem.
Under normale omstændigheder skulle der et par gange om dagen lukkes rigtig meget vand igennem her.
Lidt gammel mekanik.
Se øverst i billedet. Sikken udsigt der må være fra plateauet deroppe.
Så runder vi en turbinehal på vej "ned gennem" Trollhättan.
Symbolet på et årligt tilbagevendende løbearrangement ved kraftværket.Du kan se de forskellige ruter - KLIK HER
Så runder vi en turbinehal på vej "ned gennem" Trollhättan.
Så runder vi en turbinehal på vej "ned gennem" Trollhättan.
Tingesten deroppe nåede vi aldrig at få nogen forklaring på!
Lidt turbinehistorie.
Lidt turbinehistorie.
Lidt turbinehistorie.
Der er den - altså den turbinehal vil tidligere rundede.
Der var en enkelt, mindre båd som skulle under broen (båden var så lille, at det slet ikke havde været nødvendigt at åbne broen).
Så er vi kommet indenfor i SAAB-museet.
Så er vi kommet indenfor i SAAB-museet.
En model fra før 1957.
Model 1957
6 eksemplarer bygget 1955-1957.Blev i 1996 målt til 159,4 km/t.
6 eksemplarer bygget 1955-1957.Blev i 1996 målt til 159,4 km/t.
En vildt understyrende model, som kun blev bygget i 2 eksemplarer.
En vildt understyrende model, som kun blev bygget i 2 eksemplarer.
Erik Carlsson vandt Monte Carlo Rally i denne bil i 1962 og 1963 - og det var første gang siden 1930'erne at samme kører vandt 2 år i træk.
Erik Carlsson vandt Monte Carlo Rally i denne bil i 1962 og 1963 - og det var første gang siden 1930'erne at samme kører vandt 2 år i træk.
Replika af rallybil.
Replika af rallybil.
Bilen blev brugt i rallysammenhæng i årene 1976, 1977 og 1978
Bilen blev brugt i rallysammenhæng i årene 1976, 1977 og 1978
Svensk rallymester 1976.
Svensk rallymester 1976.
Fra standardmotoren med 118 HK i 99 EMS via 170 HK i tunet version til dette monster med 220 HK.
Fra standardmotoren med 118 HK i 99 EMS via 170 HK i tunet version til dette monster med 220 HK.
Een af flere uden nogen yderligere kommentar.
Europamester 1984, 1985 og 1986 i "Division 1"
Europamester 1984, 1985 og 1986 i "Division 1"
Kig nærmere på forklaringen her, og tallene på det efterfølgende billede.
Kig nærmere på tallene og forklaringen på forrige billede.
SUV fremstillet af General Motors for SAAB i årene 2005-2008
SUV fremstillet af General Motors for SAAB i årene 2005-2008
Der var skåret dele af karosseripladerne, så man kunne få et kig ind på den underliggende konstruktion.
Der var skåret dele af karosseripladerne, så man kunne få et kig ind på den underliggende konstruktion.
Der var skåret dele af karosseripladerne, så man kunne få et kig ind på den underliggende konstruktion.
SAAB 900 T16 CD Polisbil 1986 - og sådan nogen ville den danske Rigspolitichef ikke indkøbe, selv om SAAB tilbød at tilpasse den til danske forhold.
Der var skåret dele af karosseripladerne, så man kunne få et kig ind på den underliggende konstruktion.
2 stk. 3 cylindrede 2-takts motorer bygget sammen giver 138 HK og en topfart på 196 km/t.
Den var så vild, at den aldrig blev godkendt til det tiltænkte: RALLY.
2 stk. 3 cylindrede 2-takts motorer bygget sammen giver 138 HK og en topfart på 196 km/t.
Den var så vild, at den aldrig blev godkendt til det tiltænkte: RALLY.
2 stk. 3 cylindrede 2-takts motorer bygget sammen giver 138 HK og en topfart på 196 km/t.
Den var så vild, at den aldrig blev godkendt til det tiltænkte: RALLY.
2 stk. 3 cylindrede 2-takts motorer bygget sammen giver 138 HK og en topfart på 196 km/t.
Den var så vild, at den aldrig blev godkendt til det tiltænkte: RALLY.
2 stk. 3 cylindrede 2-takts motorer bygget sammen giver 138 HK og en topfart på 196 km/t.
Den var så vild, at den aldrig blev godkendt til det tiltænkte: RALLY.
2 stk. 3 cylindrede 2-takts motorer bygget sammen giver 138 HK og en topfart på 196 km/t.
Den var så vild, at den aldrig blev godkendt til det tiltænkte: RALLY.
2 stk. 3 cylindrede 2-takts motorer bygget sammen giver 138 HK og en topfart på 196 km/t.
Den var så vild, at den aldrig blev godkendt til det tiltænkte: RALLY.
2 stk. 3 cylindrede 2-takts motorer bygget sammen giver 138 HK og en topfart på 196 km/t.
Den var så vild, at den aldrig blev godkendt til det tiltænkte: RALLY.
2 stk. 3 cylindrede 2-takts motorer bygget sammen giver 138 HK og en topfart på 196 km/t.
Den var så vild, at den aldrig blev godkendt til det tiltænkte: RALLY.
Produceret i 814 eksemplarer inden SAAB gik konkurs.
Produceret i 814 eksemplarer inden SAAB gik konkurs.
I museet var også udstillet andet end 4-hjulede køretøjer.
Ren nostalgi.
I museet var også udstillet andet end 4-hjulede køretøjer.
Ren nostalgi.
I museet var også udstillet andet end 4-hjulede køretøjer.
Ren nostalgi.
I museet var også udstillet andet end 4-hjulede køretøjer.
Ren nostalgi.
En tysk sejlbåd sluses ned til næste niveau for at kunne fortætte ud mod Göteborg og Kattegat.
En tysk sejlbåd sluses ned til næste niveau for at kunne fortætte ud mod Göteborg og Kattegat.
En tysk sejlbåd sluses ned til næste niveau for at kunne fortætte ud mod Göteborg og Kattegat.
En tysk sejlbåd sluses ned til næste niveau for at kunne fortætte ud mod Göteborg og Kattegat.
En tysk sejlbåd sluses ned til næste niveau for at kunne fortætte ud mod Göteborg og Kattegat.
En tysk sejlbåd sluses ned til næste niveau for at kunne fortætte ud mod Göteborg og Kattegat.
En tysk sejlbåd sluses ned til næste niveau for at kunne fortætte ud mod Göteborg og Kattegat.
Oversigtsbillede fra "oven for" den sluseport, hvor tyskeren lige er sluset igennem.
I en sæterhytte ved E45 i Fredriksberg, gøres god reklame for alle aktiviteterne i området.
Se aktivitetscenterets site ved at KLIKKE HER
I en sæterhytte ved E45 i Fredriksberg, gøres god reklame for alle aktiviteterne i området.
Se aktivitetscenterets site ved at KLIKKE HER
I en sæterhytte ved E45 i Fredriksberg, gøres god reklame for alle aktiviteterne i området.
Se aktivitetscenterets site ved at KLIKKE HER
I en sæterhytte ved E45 i Fredriksberg, gøres god reklame for alle aktiviteterne i området.
Se aktivitetscenterets site ved at KLIKKE HER
I en sæterhytte ved E45 i Fredriksberg, gøres god reklame for alle aktiviteterne i området.
Se aktivitetscenterets site ved at KLIKKE HER
Ved siden af sæterhytten var lavet opstilling med borde, bænke og 4-5 grill - formentlig klar til at holde fest om aftenen (det var trods alt en lørdag vi var der).