Tirsdag den 080915 og onsdag den 090915

Silkeborg - Hamborg

Kørte hjemmefra lidt efter frokost, og var fremme ved "Mein Hotel" i nærheden af lufthavnen i Hamborg hen ad kl. 1630.
Så var det tid til lige at få lidt vand i hovedet og lidt pænt tøj på inden TAXAen hentede os 1815.
Det blev noget af en prøvelse; der var myldretid og adskillige vejarbejder på de ca. 13 km ind til "Le Canard" - men vi var fremme lidt før reservationstidspunktet, kl. 1900.

Maden på La Canard, kammuslinger og lammekrone til Inge, stegt gåselever og en rosa US Roast til Carlo, kunne der simpelthen ikke klages over, den var bare god - og så var prisen ikke afskrækkende.

Hamborg - Budapest - Györ

Morgenmad på hotellet, og så aflevere bil inden kl. 0800, så vi kunne nå booking og indlevering af bagage inden afgang kl. 0955.

Rettidig ankomst til Budapest, og fandt straks vores udlejningsbil.
Her måtte vi lige have fat i en person fra Hertz igen, da der viste sig at være en blød bule under dørhåndtaget på døren i passagersiden.

FOTOs herover:

Så er vi landet i Budapest - og vejret er strålende. Vores lejede bil er en af de hvide.
Køen på den ungarske motorvej blev hurtigt meget, meget lang - også bagud i forhold til hvor vi var nået til.

Vi besluttede at køre direkte til Györ, og så vente med turistmålene til senere.

Det blev også lidt af en prøvelse, da der ca. 20 km øst for Györ var udbrudt brand i en sættevogn - så der var 12 km lang kø.
Fra det øjeblik vi kom i køen, og indtil vi var forbi brandstedet, gik der ca. 1 time; det var bare surt show.

Fandt vores lyserøde hotel - Termál Panzió Hanekám - blev indkvarteret, og gik så over for at kigge nærmere på stævnepladsen.

FOTOs herover:

På een af de besøgte rastepladser var der "rustikt børnelegetøj"
Det var her, i dette lyserøde hotel, vi boede i Györ.

Løb ind i Svenning Jørgensen (67-årig Masters-roer fra Silkeborg), der stolt kunne præsentere endnu en guldmedalje til den i forvejen imponerende samling af Masters-medaljer.
Fortalte, at han skulle ro igen i morgen, denne gang med sin gamle guld-makker fra VM 1999 (også i Györ), Brian Longley fra Sydafrika.
Fik også kort hilst på Dansk Kano og Kajak Forbunds tidligere formand Jørn Cronberg (nu formand for International Canoe Federations "Maraton Racing Comite") og det engelske maratonkajaklandsholds holdleder gennem gange år, Jim Rossiter.
Jim var på stedet som stævnets engelsksprogede speaker - så ham hørte vi meget til i løbet af dagene.

Aftensmad i form af hvidløgssuppe og salat med tigerrejer, lime og mango på i en restaurant en gammel hjuldamper lige neden for Torvet (det er damperen på billedet herunder), hvor der skal være officiel VM-åbningsceremoni torsdag kl. 2000.

FOTOs herover:

Hjuldamperen var et virkelig hyggeligt spisested med store portioner !!
På billedet herover er dagslyset forsvundet, og belysningen på og ved broen foran damperen giver en speciel stemning.
Fotografer kalder tidspunktet for "den blå time".